Blog

Βασικά στοιχεία για κάθε ιστοσελίδα επιχείρησης

Αναρωτιέστε αν η μικρή σας επιχείρησή χρειάζεται μια νέα ιστοσελίδα. Χρειάζεστε κάτι εξειδικευμένο ή ένα απλό site παρουσίασης;

Τι χρειάζεται πραγματικά μια ιστοσελίδα επιχείρησης;

Παρακάτω θα βρείτε 8 βασικά στοιχεία που θα έπρεπε να έχει κάθε ιστοσελίδα, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης.

1. Δώστε μια σαφή εικόνα του τι κάνει η επιχείρησή σας

Πόσο συχνά σας έχει τύχει να επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα, να την κοιτάζετε, να την ξανακοιτάζετε και να μην έχετε ιδέα τι ακριβώς κάνει η συγκεκριμένη εταιρεία. Οι πελάτες σας άραγε καταλαβαίνουν ακριβώς τι προσφέρετε; Εάν δυσκολευτούν, να είστε σίγουροι πως θα προτιμήσουν την ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή σας.

Πολλά είναι εκείνα τα στοιχεία που βοηθούν τους επισκέπτες σας να κατανοήσουν καλύτερα την επιχείρησή σας, όπως:

Εικόνες: Σχεδόν πάντα, το πρώτο πράγμα που βλέπει ένας επισκέπτης είναι μια μεγάλη εικόνα στην κορυφή της αρχικής σελίδας μιας ιστοσελίδας. Αυτή η εικόνα μεταφέρει ένα συναίσθημα και μια γενική ιδέα που αφορά τη σχέση σας με τους πελάτες σας. Εκμεταλλευτείτε το και κάντε μια ιδανική πρώτη εντύπωση.

Περιεχόμενο αρχικής σελίδας: Οι τίτλοι και οι υπότιτλοι που εμφανίζονται στην αρχική σελίδα σας θα πρέπει να μεταδίδουν στον αναγνώστη μια πρώτη ιδέα για το τι θα αποκομίσουν όταν χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες σας. Αυτές οι λίγες προτάσεις και οι τίτλοι είναι πολύτιμα στοιχεία! Δημιουργήστε φράσεις που μεταδίδουν αξία.

Σελίδα "Σχετικά με εμάς": Η σελίδα "σχετικά με εμάς" είναι η καλύτερη ευκαιρία να παρουσιάσετε την επιχείρησή σας και την ιστορία σας, τις αρχές σας, τι κάνετε και γιατί. Οι σπουδαίες ιστοσελίδες περιλαμβάνουν φωτογραφίες του ιδιοκτήτη ή των εργαζομένων, των γραφείων-εγκαταστάσεων ή των εταιρικών οχημάτων της επιχείρησης. Η προβολή φυσικών προσώπων βοηθά τους αναγνώστες σας να σας εμπιστεύονται.

Αν η ιδέα της βιομηχανίας σας είναι πολύπλοκη, ίσως χρειαστούν μερικές επιπλέον σελίδες για να εξηγήσετε το τι κάνετε, γιατί είναι σημαντικό.

2. Στοιχεία επικοινωνίας και ώρες λειτουργίας

Αν θέλετε οι άνθρωποι να επικοινωνήσουν μαζί σας, να το κάνετε όσο πιο εύκολο γίνεται.

Συχνά οι άνθρωποι επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας για να βρουν τη διεύθυνση ή τον αριθμό τηλεφώνου σας. Κάνετε τη ζωή τους εύκολη. Καλό είναι να έχετε εύκολα προσβάσιμες φόρμες επικοινωνίας σε διαφορετικές τοποθεσίες στην ιστοσελίδα σας.

Ο αριθμός τηλεφώνου, καλό είναι να υπάρχει στην επάνω δεξιά γωνία της αρχικής σελίδας της ιστοσελίδας. Τονίστε τον αριθμό τηλεφώνου με διαφορετικό χρώμα γραμματοσειράς και μέγεθος από το υπόλοιπο περιεχόμενο, ώστε να είναι ευδιάκριτος και ο επισκέπτης να κλικάρει. Όταν γίνεται κλήση μόνο με ένα κλικ, αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε βλέπει την ιστοσελίδα σας από μια κινητή συσκευή, μπορεί να σας καλέσει άμεσα απλώς αγγίζοντας τον αριθμό τηλεφώνου σας.

Συνήθως η διεύθυνση εμφανίζεται στο footer και στη σελίδα επικοινωνίας. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι ιδιαίτερο, απλά να εντοπίζεται εύκολα.

Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν θέλετε να εμφανίζεται η διεύθυνσή σας, για παράδειγμα εάν τρέχετε την επιχείρησή σας από το σπίτι σας, δεν πειράζει να μην υπάρχει. Όμως χωρίς μια συγκεκριμένη τοποθεσία, δεν επιτρέπει στους επισκέπτες σας (και την Google!) να γνωρίζουν ποιες τοποθεσίες εξυπηρετείτε.

Οι ώρες λειτουργίας της επιχείρησής σας, μπορούν να παρουσιάζονται οπουδήποτε σας βολεύει. Συχνά τις συναντώ σε στην αρχική σελίδα πάνω δεξιά μαζί με τον αριθμό τηλεφώνου, αλλά και στο footer ή στη σελίδα της επικοινωνίας μαζί με το χάρτη. Το πιο σημαντικό και πάλι είναι να μπορούν οι άνθρωποι να τις εντοπίζουν εύκολα.

3. Μοναδικό Περιεχόμενο

Ίσως ένα από τα πιο υποτιμημένα στοιχεία μιας ιστοσελίδας, αλλά ταυτόχρονα το πιο πολύτιμο.

Τι χρειάζεστε να "ακουστεί" από την ιστοσελίδα σας: Βασική στρατηγική περιεχομένου για τις περισσότερες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, είναι η δημιουργία μεμονωμένων σελίδων για κάθε υπηρεσία. Αυτό είναι σπουδαίο για το SEO, αλλά και για τους αναγνώστες επίσης.

Αυτές οι σελίδες αποδίδουν μια γενική ιδέα για το τι είναι η κάθε υπηρεσία σας και θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν μερικές λέξεις-κλειδιά. Αυτό σας βοηθά να ταξινομήσετε αρκετές σχετικές λέξεις-κλειδιά και παράλληλα περνά καλά μηνύματα στους αναγνώστες σας για το τι μπορείτε να τους παρέχετε.

Συνιστώ επίσης μια καλή σελίδα "Η Εταιρεία μας/Ποιοι Είμαστε" κοκ, μια σελίδα επικοινωνίας και αν χρειάζεται, μια σελίδα photo gallery και κριτικές πελατών! 

Πόσο μεγάλες μπορούν να είναι οι σελίδες: Έρευνα δείχνει ότι οι μεγαλύτερες σελίδες έχουν και καλύτερες επιδόσεις στην αναζήτηση. Η απάντηση είναι να τις κάνετε όσο πιο μεγάλες μπορείτε και με όσο πιο πολύ περιεχόμενο μπορείτε.

Συνιστώ γύρω στις 500 λέξεις/σελίδα. Ωστόσο, για τις λιγότερο σημαντικές υπηρεσίες, 250 με 300 λέξεις είναι αρκετό. Επομένως, για καλύτερες ταξινομήσεις στις αναζητήσεις της Google, ας στοχεύετε στις 500 λέξεις περίπου με καλό, στοχευμένο περιεχόμενο.

4. Ποιοτικές Εικόνες

Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι του οπτικού περιεχομένου. Ένα 65% των ανθρώπων, προτιμούν να μαθαίνουν οπτικά. Οι ελκυστικές εικόνες, κάνουν καλή εντύπωση, "μιλούν" με συναισθήματα και αναδεικνύουν τη δουλειά σας. Όταν αναζητάτε τις κατάλληλες εικόνες για την ιστοσελίδα σας, καλό είναι να ελέγξετε τα παρακάτω:

Εικόνες Stock: Είναι υψηλής ποιότητας εικόνες και ιδιαίτερα επαγγελματικές. Όμως μπορεί κάποιες να είναι γενικές και απρόσωπες.

Εικόνες Custom: Είναι προσωπικές και με εξαιρετική λεπτομέρεια. Όμως συχνά μια επαγγελματική φωτογράφιση μπορεί να είναι χρονοβόρα και ιδιαίτερα δαπανηρή για μια μικρή επιχείρηση.

"Κλεμμένες" Εικόνες: Συνήθως τις παίρνετε από αναζητήσεις στην Google ή από κάποιον άλλο ιστότοπο. Και το χειρότερο, είναι ότι τις χρησιμοποιείτε αυτούσιες χωρίς καν να αλλάξετε το όνομα τους. Καλό είναι να μην χρησιμοποιείτε "κλεμμένες" εικόνες όταν κατασκευάζετε την ιστοσελίδα της επιχείρησή σας.

Τι είναι αυτό που κάνει μια εικόνα κατάλληλη και σωστή;

  • Φωτεινότητα: Οι σκοτεινές εικόνες δε φαίνονται καλά και δεν είναι διακριτές σε έναν επισκέπτη. Είναι καλό ταν φωτογραφίζετε τη δουλειά σας, να έχετε αρκετό φως στο χώρο.

  • Ευκρίνεια: Όταν τραβάτε φωτογραφίες από παλιά κινητά ή φωτογραφικές μηχανές με χαμηλή ανάλυση, πιξελάρουν σε μεγάλες οθόνες. Με ένα σύγχρονο κινητό τηλέφωνο ή μια νέας τεχνολογίας ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, θα έχετε τις καλύτερες φωτογραφίες αρκεί να χρησιμοποιείτε και αρκετό φως.

  • "Καθαρό" Background: Μην τραβήξετε μια φωτογραφία χωρίς να ελέγξετε τι υπάρχει πίσω από αυτό που εστιάζεται ή δίπλα του. Προσπαθήστε να έχετε ένα background όσο πιο "καθαρό" και ξεκάθαρο γίνεται.

    Αν δεν έχετε όμως τη δυνατότητα ή το χρόνο αυτή την περίοδο για κάτι τέτοιο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καλά προσαρμοσμένες και επαγγελματικές εικόνες για την ιστοσελίδα σας, από τις online βιβλιοθήκες εικόνας. Είναι εξαιρετικής ποιότητας και αρκετά όμορφες. 

Βρείτε εδώ Βιβλιοθήκες δωρεάν εικόνων στο Internet! και εδώ: 5 Πηγές για δωρεάν εικόνες!

5. Επαγγελματική Ιστοσελίδα και Λογότυπο

Εάν το λογότυπό σας σχεδιάστηκε πριν 50 χρόνια όταν ο παππούς σας ξεκίνησε πρώτη φορά την επιχείρηση, ίσως ήρθε η ώρα να φτιάξετε κάτι πιο "φρέσκο".

Τα λογότυπα μπορούν να ενημερωθούν χωρίς να χρειάζεται να επανασχεδιαστούν πλήρως, διατηρώντας έτσι την αρχική ιδέα. Το λογότυπο είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που παρατηρούν οι άνθρωποι στην ιστοσελίδα σας, οπότε κάντε ό, τι καλύτερο μπορείτε.

Οι τάσεις του σχεδιασμού ιστοσελίδων αλλάζουν συχνά, και αυτό σημαίνει αναβαθμίσεις στην ιστοσελίδα σας κάθε 2 με 4 χρόνια!

Ένα επαγγελματικό σχέδιο "φωνάζει" στους ανθρώπους ότι είστε υπερήφανοι με αυτό που κάνετε και πρόθυμοι να επενδύσετε στην εταιρεία σας, για να την κάνετε εκπληκτική. Τα παλιά σχέδια κατασκευής ιστοσελίδας και design, αφήνουν κακές εντυπώσεις στους ανθρώπους που σας επισκέπτονται online, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σας.

Τι είναι αυτό που κάνει ένα design μιας ιστοσελίδας σπουδαίο;

Οι τρέχουσες τάσεις design ιστοσελίδων, περιλαμβάνουν φωτογραφίες πλήρους πλάτους, responsive design, εύκολη δομή πλοήγησης, flat και minimal design και άφθονο καλό περιεχόμενο.

Αν η ιστοσελίδα σας έχει εικόνες φόντου, τα πολλά φωτεινά χρώματα και κινούμενα σχέδια, μενού με υπερβολικά μεγάλα αναπτυσσόμενα μενού, κείμενο σε σκούρο φόντο ή αν δεν υποστηρίζει responsive design, ίσως είναι καιρός να σκεφτείτε για ανακατασκευή ιστοσελίδας.

Εύκολη Πλοήγηση & Μενού Κατηγοριών

Η εύκολη πλοήγηση είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια γραμμή μενού στην κορυφή της σελίδας. Βοηθά τους επισκέπτες να επισκέπτονται λογικά τις σελίδες σας.

Μενού κεφαλίδας: Η πλοήγηση στο επάνω μέρος της σελίδας είναι σχεδόν καθολική. Οι άνθρωποι το χρειάζονται. Εκεί θα πάνε πρώτα να επιλέξουν μενού πλοήγησης. Θα πρέπει να είναι συνεκτικό, απλό και να εμφανίζεται σε κάθε σελίδα.

Πλευρικά Μενού: Τα πλευρικά μενού βοηθούν τους ανθρώπους να περιηγούνται εύκολα ανάμεσα στις κύριες υπηρεσίες, χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουν "πίσω" για να βρουν αυτό που θέλουν. Στα κινητά, εμφανίζονται συνήθως στο κάτω μέρος της σελίδας.

Μενού Υποκατηγοριών: Βρίσκεται συνήθως πλευρικά και βοηθά τον αναγνώστη να επισκεφθεί μια υπο-υπηρεσία εύκολα ενώ βρίσκεται ήδη σε μία άλλη και διαβάζει. 

Για παράδειγμα, μια εταιρεία που κατασκευάζει ντουλάπια μπορεί να έχει κύριες κατηγορίες ντουλάπια κουζίνας, ντουλάπια μπάνιου και άλλες ξύλινες κατασκευές. Κάτω από τις κύριες κατηγορίες υπάρχουν σελίδες υποκατηγοριών όπως με σχέδια ντουλαπιών, οργανωτές συρταριών και εντοιχιζόμενα.

Μπορεί η επιχείρησή σας και οι υπηρεσίες σας να είναι περίπλοκες και να απαιτείται κάποιου είδους εκπαίδευση.

Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε προσαρμοσμένα εικονίδια και να τα προσάρμοσε στο κάτω μέρος των σελίδων της ιστοσελίδας σας, ώστε να βοηθούν τους επισκέπτες σας να περιηγηθούν ευκολότερα.

7. Καλή Φιλοξενία Ιστοσελίδας

Πώς επιλέγω εταιρεία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων;

Βεβαιωθείτε ότι η εταιρεία φιλοξενίας που επιλέξατε είναι αξιόπιστη.

Δείτε πόσο καιρό ασχολούνται με αυτό και ρωτήστε πελάτες τους να μάθετε για το έργο τους.

Ένα κόστος φιλοξενίας ιστοσελίδας, δεν θα πρέπει να είναι ούτε πολύ χαμηλό, αλλά ούτε και υψηλό. Οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του πακέτου που επιλέγετε και την κίνηση που δέχεται η ιστοσελίδα σας καθημερινά. Να είστε δύσπιστοι με το "απεριόριστη" ή υποσχέσεις του τύπου 100% uptime.

Ψάξτε μια εταιρεία φιλοξενίας που παρέχει υποστήριξη. Θα πρέπει να παρακολουθούν τα site των πελατών τους με αξιόπιστες εφαρμογές και να υπάρχει υποστήριξη στην ιστοσελίδα τους.

Διαβάστε επίσης: Ψάχνοντας νέα εταιρεία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων

Η BLB.gr προσφέρει Φιλοξενία Ιστοσελίδων με τα εξής χαρακτηριστικά:

Φιλοξενία Ιστοσελίδας

8. Ένα CTA (Call to Action) κουμπί 

Στο τέλος κάθε σελίδας εφαρμόστε ένα CTA κουμπί, που να καλεί τους επισκέπτες σας να συμπληρώσουν το e-mail τους, να συμπληρώσουν μια φόρμα επικοινωνίας, να ζητήσουν μια προσφορά, να κλείσουν ένα ραντεβού online και πολλά άλλα.

Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό, όπως συζητήθηκε παραπάνω, είναι να κάνετε τις φόρμες επαφής, τους αριθμούς τηλεφώνου και τους χάρτες στην τοποθεσία σας εύκολο να βρείτε σε κάθε σελίδα.

Οποιοδήποτε CTA εφαρμόσετε ανάλογα με την επιχείρησή σας, βεβαιωθείτε πως βρίσκεται σε εμφανές σημείο της ιστοσελίδας σας. 

Κατασκευάστε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας, σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες, λαμβάνοντας υπόψη σας τα παραπάνω στοιχεία. Επιλέξτε μια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων με εμπειρία που θα σας καθοδηγήσει βήμα-βήμα, θα σας προσφέρει Υποστήριξη και θα φροντίζει για εσάς, πριν από εσάς!

Newsletter ενημέρωση:

Ποιο CMS χρησιμοποιείτε;